Treningstilbud

Nedenfor finner du en beskrivelse av de ulike aktivitetene. Se timeplan for sted og tidspunkt, endringer kan forekomme. Timeplanen her på nett er til en hver tid oppdatert og gjeldende. Alle aktivitetene har en lavterskel-profil, hvor du selv bestemmer intensitet og tempo. Vi har lagd et sett med trivselsregler som må følges, for din og andres trygghet. Her kan alle delta uavhengig av fysisk form. Du trenger ikke å ha dyrt og flott treningstøy for å være med. Det holder lenge med en treningsbukse, t-skjorte/genser og joggesko.

Du kan selv melde deg på og av aktiviteter en uke frem i tid i Aktivitetssystemet (Logg Inn på forsiden). Deltagere som har tilbudet gjennom NAV, kan også melde seg på andre aktiviteter enn de som er avtalt. Disse «tilleggsaktivitetene» kan også meldes av dersom vedkommende ønsker dette. Deltagerne kan imidlertid ikke melde seg av aktiviteter som er satt opp av NAV. Her finner du brukermanual for Aktivitetssystemet.

Vi er opptatt av trivsel og mestring. Instruktørene har derfor ekstra fokus på å møte deltagerne «der de står» og med engasjement. Vi er også meget opptatt av at det steget du nå har tatt, skal gi noen resultater. Derfor anbefaler vi deg å starte i det små, slik at du gradvis venner deg til aktiviteten og finner glede i å delta. Den største fellen mange går i er å trene for mange ganger i uken ved oppstart. Vi vil veilede deg på dette og gi deg gode råd slik at du når dine mål. Det er bedre å være en god mosjonist i mange år, enn Supermann i tre uker!?

Ved siden av å være din rimelige tilbyder av aktiviteter, ønsker vi i tillegg å legge tilrette for et sosialt miljø hos våre deltagere. Vi oppfordrer deg derfor til å ta deg god tid etter trening, til å slå av en prat med andre og delta sosialt i gruppene. Ved noen av treningslokalene er det tilknyttet kafé. Her er det god anledning til å ta seg en kopp kaffe eller nyte et måltid, enten det er alene eller sammen med andre.

Trenger du en støtteperson for å komme igang med treningen? Vi har nå en prøveordning som vi kaller Aktivitetsvenn. Klikk og les mer. 

  • Puls/Styrke: Mosjon til musikk, inkluderer også noe styrketrening for de store muskelgruppene.
  • Lett styrke: Gruppetrening med instruktør. Enkel styrketrening som passer for de aller fleste.
  • Ballspill/Gatefotball/Squash: Her mosjonerer vi mens vi har det gøy og utfordrer våre ballegenskaper.
  • Boksing: Boksetrening med fokus på styrke og teknikk. Passer for kvinner og menn i alle aldre.
  • Egentrening: For deg som liker å trene på egenhånd og trene i ditt eget tempo. Tilgjengelige veiledere. 
  • H./D. trimmen: Dette er en lavterskelaktivitet for herrer og damer i regi av Idrettslaget Express. En blanding av ballspill og lett stryke.
  • Ridning:  Lær og ri. Trygge og gode skolehester fra AGR 
  • Ridning 2: Videregående ridekurs. Egenandel på kurset, APD sponser deler av avgiften
  • Stretch/Avspenning: En flott time med fokus på smidighet og avspenning. Rolig og avstressende.
  • Svømming: Vi deltar i voksensvømmingen. Si ditt navn i luka, badevakten vil finne din booking. NB: Du  kunne svømme!
  • Sykkel: Vi spinner sammen inne, til god musikk og lett instruksjon. God trening, med lite belastning for kroppen.
  • Tennis: Bli med og lær tennis. For nybegynnere og viderekommende. Fokus på spill, regler og teknikk.
  • Vannaktivitet: Varmtvannsbassengtrening som passer for dem som har muskel/ledd-problemer eller ulike belastningsskader.
  • Yoga/avspenning: Dette er ulike timer for styrke, fokus og indre ro. Vanlige resultater er mindre stress og spenninger i kroppen.
  • Zumba: Mosjon til musikk med utspring i latinamerikanske rytmer. Latter og smil sitter løst.

Treningstilbudet endrer seg litt fra sesong til sesong, og tilpasses årstidene. Se vår hjemmeside for timeplan og informasjon. Det er viktig at du sjekker denne jevnlig, slik at du er oppdatert.I tillegg til våre faste aktiviteter, hender det vi arrangerer ekstra aktiviteter. Disse vil bli annonsert på facebooksiden vår.

 

<– tilbake