Motivasjon

Synes du det er vanskelig å komme i gang? Det er du ikke alene om. Vi er opptatt av trivsel og mestring, instruktørene har derfor ekstra fokus på å møte deltagerne «der de står» og med engasjement.  Det kan være fysisk vondt å begynne å trene når kroppen ikke er vant med det. Men fortvil ikke, etter en stund i motbakke, øyner du etter hvert toppen. Du får hode over vannet og du får overskudd, som du ikke kan få på andre måter enn ved å være fysisk aktiv. Vi er også meget opptatt av at det steget du nå har tatt, skal gi noen resultater. Derfor anbefaler vi deg å starte i det små, slik at du gradvis venner deg til aktiviteten og finner glede i å delta. Den største fellen mange går i er å trene for mange ganger i uken ved oppstart. Vi vil veilede deg på dette og gi deg gode råd slik at du når dine mål. Det er bedre å være en god mosjonist i mange år, enn Supermann i tre uker!

 

Klikk på linken og les historien om Kenneth, som fant veien tilbake til seg selv og arbeidslivet (les om Kenneth).

Klikk på linken og les historien om Anne, som via trening fikk helsepila til å peke i riktig retning (les om Anne)

Klikk på linken og les om vårt motivasjonseminar med Yngvar Andersen (trykk her) 

Klikk på linken og les vår Deltagerundersøkelse som viser deltagernes positive tilbakemeldinger  (trykk her)

Klikk på linken og les om NRK sin reportasje om oss i Aktiv på Dagtid (trykk her)

Klikk på linken og les Fædrelandsvennens artikkel om forskningsresultater i APD så langt (trykk her)

 

bilde Agderposten Kenneth                     Anne i smånytt               Artikkel fra Fædrelandsvennen ang forskning APD 2017-18